Wäinölä

Wäinölä sijaitsee nelostien varressa kilometrin kyläkeskuksesta kirkolle päin. Talo on vuosikymmenien varrella toiminut useiden eri toimijoiden kohtaamispaikkana. Alkujaan Wäinölä on rakennettu vuonna 1904 työväentaloksi. Talossa toimi myös Temmeksen työväen Voimistelu- ja Urheiluseura Ryhti. Sen jälkeen talo on toiminut suojeluskuntatalona 1932–1944 sekä Temmeksen näyttämöyhdistyksen talona 1945–1992, jolloin alkoi aktiivinen harrastajateatteritoiminta kylällä teatterimies Väinö Toppilan johdolla. Temmesläiset on musiikki- ja näyttelijäväkeä. Kylällä toimii aktiivisesti Temmeskuoro ja harrastajateatteri.

Näyttämöyhdistyksen lakkauttamisen jälkeen Wäinölä siirtyi Kotiseutuyhdistykselle 1992–2013. Kylätalo Wäinölän edessä on ”Sotaanlähdön muistokivi”, jonka Temmeksen Veteraanimatrikkelitoimikunta vuonna 1993 lahjoitti muistuttamaan jälkipolvia kuinka Temmeksen miehet lähtivät niin talvi- kuin jatkosotaankin tuosta paikasta. Vuonna 2013 yhdistys lahjoitti talon Temmeksen kyläyhdistykselle kunnostettavaksi kylä- ja seurantaloksi. Nyt Wäinölä on herännyt eloon temmesläisten yhteisenä kokoontumispaikkana ja näyttämö odottaa uusia sukupolvia harrasteteatterin pariin.

Kylätaloa vuokrataan myös yrityksille ja yksityishenkilöille. Talo toimii hyvin kokoustilana sekä hää- ja syntymäpäivien viettopaikkana.

Vuokraushinnat

Tuntihinnat arkisin ja viikonloppuna

Wäinölää voi vuokrata tuntihinnalla arkisin (ma-pe) ja viikonloppuisin (la-su) klo 8 ja 20 välisenä aikana. Hinta on
arkisin 15 € / tunti ja viikonloppuisin 20 € / tunti. Myös pelkän kahvilasalin voi vuokrata 15 euron
tuntihintaan. Minimiveloitus on kaksi tuntia. Koko päivän hinta on arkisin 150 euroa ja viikonloppuna
200 euroa. Käytössä keittiö ja AV-laitteet (talossa valokuitu). Astiat on pestävä ja tilat on siivottava
lähtiessä ja jätettävä samaan kuntoon kuin ne olivat tullessa.

Juhlakäyttö

Wäinölän voi vuokrata juhlakäyttöön myös koko viikonlopuksi (pe-su). Avaimen haku sovitaan erikseen.
Luovutus viimeistään sunnuntaina klo 18. Viikonlopun hinta on 400 euroa. Hinta sisältää astiaston,
AV-laitteet, veden, sähkön, keittiölaitteet ja -koneet. Pöytäliinojen käytöstä perimme 100 euroa. Siivous
ei kuulu hintaan, vaan se pitää tehdä itse tai ostaa yhdistykseltä 150 euron hintaan.

Yhdistyskäyttö

Kyläyhdistys sopii hinnan ja muut yksityiskohdat erikseen jokaisen yhdistyksen kanssa. Tavoitteena on,
että Wäinölä olisi kaikkien kyläläisten käytettävissä.

Jäsenalennus

Yhdistyksen jäsenet voivat vuokrata Wäinölän yksityiskäyttöön 15% alennuksella. Alennus on
mahdollista saada kerran vuodessa.

Varausehdot

Varausmaksu on 50% vuokraushinnasta. Varausmaksu tulee maksaa viikon sisään varauksesta tai
sopimuksen mukaan. Koko maksu pitää olla maksettuna ja vuokrasopimus allekirjoitettuna viimeistään
avainta noudettaessa.